combatgirl.blogg.se

Ännu en natt...

 
Då sitter man här nu igen, natt 3 av 3. Lagom mör i huvet men ändå pigg. Patienten är piggare, lugnare o mer pratglad😉Det värmer i hjärtat att se det. Det finns inget härligare än att se en patient återhämta sig på det sättet och veta att man kanske hade lite med det att göra. Om det innebär att det enda jag gjort att kanske locka fram ett leende hos dem, pratat med dem för att distrahera fr smärtan, underhålla dem på ett eller annat sätt och kanske även va deras egen personliga lilla tjatmoster för att få dem att kämpa på lite till för att jag tror på att de klarar det, då är det värt varenda minut jag spenderat jämte dem.Men nu har patienten kommit till ro och sover gott. Själv sitter jag och äter pistagenötter och tittar på lite tv.
Har läst lite om vad som händer i Syrien, nåt jag undvikit att göra ett tag. Det gör så ont i hjärtat hur långt allt har gått där, allt dödande av oskyldiga människor pga av ett maktspel som gått över gränsen och missbrukas. Jag är inte en person som vare sig tycker om eller förstår politik. Det har aldrig varit till annat än problem för den civila personen som inte har något att säga till om, personer som kämpar varje dag för att överleva och försörja sina familjer. Det gör så ont att se alla döda barn uppradade jämta alla andra döda kroppar. När man tror att det inte kan bli värre än det redan är där nere nu så händer just det...det blir värre och alla tecken på att nervgas använts. Är all den makten värd så mkt för de högt uppsatta personerna att de är beredda att döda så många människor för den? Alla barn som inte vill annat än växa upp och följa sina drömmar en vacker dag fråntogs den möjligheten på några få ögonblick. Hur är det möjligt att man har så obefintligt samvete att inte ens det berör den maktgalne individen?
Ne nu vill jag inte skriva något mer om detta, man blir så upprörd. Idag när jag gick hem på morgonen va jag så trött att jag inte ens hittade min cykel. Jag gick runt och letade i 5minuter innan jag upptäckte att jag gått förbi den varenda gång utan att se den, hahaha. Men jag kom hem iaf. Även om det gick långsamt. Jag hoppas ni alla har haft en bra dag. Och jag hoppas att ni får en underbar natt. Nattnatt alla mina guldkorn ✨
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ariella
skriven :

Hej
Hade jag varit patient hade jag garanterat velat ha dig som vak. Problemet hade nog varit att jag inte hade sovit på hela natta :-P

Nä jag gillar inte heller att titta på nyheterna nu för tiden. Kastastrofer eller krig är det enda som de pratar om. Död säljer tydligen bäst. Blääää

Jadu, att hitta sin cykel kan va svårt ibland ;-)

Kram kram tjejen!!!!

Svar: Hahahah jasså du hade suttit uppe och snattrat istället då??
Ne det är svårt att hitta den bara när jag jobbat natt hahaha
Combatgirl78