combatgirl.blogg.se

Natt 3, trött och sleten...

Med en proteinbar och en Celcius i högsta hugg gjorde jag mig redo för natt 3 på boendet. Det blev inte så mycket sömn som jag behövde med alla tankar som snurrade i huvudet. Så jag känner mig någorlunda fysiskt trött just nu. Tur man har bra kollegor som man jobbar med som jag känner sen tidigare. Det gör arbetet så mycket roligare och lättare. Själva nattarbetet flyter på och larmen kommer sporadiskt i tystnaden. Men ibland kan man ju även bli lite orolig när det bli alldeles för tyst. Särskilt när de brukarna som tenderar sitta på sitt personlarm i ett helt plötsligt inte larmar alls. Då går man och tittar till dem bara för att va säker att de inte trillat och gjort sig så illa att de inte kan larma eller helt enkelt slutat andas. Alltid bättre att vara säker, både för brukarnas och vår egen skull. 
 
Vissa av dem är ju bara för härliga och kan kläcka ur sig de mest roliga sakerna. Så man får sig ett och annat skratt som förgyller arbetspassen. Tvätten är igång, brukarna som va uppe och "tomtade" fortfarande är lagda och jag har fått i mig lite pannkakor. 
 
Imon blir det inte mycket sömn när jag kommer hem runt kl8 på morgonen. För kl15.30 ska jag jobba igen men på Vida Arena och slutar först kl22. 
Nu är det nog dags för mig att börja vandra en runda på avdelningarna och se vad som behöver göras. Ha det så fint alla mina guldkorn där ute och sov så gott✨
 
Combatgirl signing out for the night.
Peace Out!💋
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Eva
skriven :

Men herregud vad du jobbar människa! Jag blir helt matt av att bara läsa om det. Ok, att räkningarna måste betalas men för mig låter det som du isf har fler o större räkningar än medelmänniskan;-),

Svar: Handlar snarare om usel timlön och att jag jobbar med vad jag än får. Räkningarna är inte stora i sig, det är väll mer att man oftast får räkningar på saker som medicin, vårdcentral o liknande när man mest behöver pengarna. Jag shoppar inte, reser inte eller ens unnar mig nåt som man kan skylla dålig ekonomi på. Har bara usel timlön helt enkelt trots att jag jobbar så mkt som jag gör. Har sökt till en hel del tillsvidare jobb o annat så jag får nåt mer stabilt o bättre än det jag har nu.
Combatgirl78