combatgirl.blogg.se

Stel nacke, axel o rygg...

Ja, det är vad jag fått stå ut med de senaste dagarn. Det har gjort så ont att jag under nätterna vaknat till ett par gånger av att jag skrikit till av smärtan. Förhoppningsvis så tror inte grannarna att jag blir misshandlad och tar det istället som att jag haft en mardröm. 
Hur som helst så var det meningen att jag i lördags skulle gått på fest hos en vän och kollega. Men det blev inget av med det då jag hade alla smärtor man kunde ha. Min rygg strejkade rätt så ordentligt och hade börjat påveka axlarna en del som i sin tur hade triggat igång min migrän. Så hela dagen på jobbet hade jag ont men sprang runt som en spole ändå och gjorde det jag skulle. Till slut så sa chefen åt mig att jag om jag ville kunde få gå hem, eftersom jag redan hjälpt till med det mesta. Jag hade redan jobbat 8h o hade en kvar. Men han tyckte jag skulle gå hem när yrseln började ta över. Så jag tackade och gjorde färdigt vad jag hade för händerna och begav mig sen hemåt.
 
Samma kväll får jag ett samtal av en vän som ville veta hur det var med mig. För tydligen hade jag under dagen och man hade uttryckt en del oro över hur jag mår och att man undrade hur jag orkade jobba så mycket som jag gör. Men man gör ju vad man måste. Man vill inte förlita sig på någons hjälp oavsett det är ekonomiskt eller annat. Man är bestämd vad gäller att vara självständig och viljan att klara sig själv. Och om det innebär att man inte kan ha ett socialt umgänge så måste folk faktiskt acceptera att det är vad man prioriterar. Och när jag väl är ledig så är jag oftast mer sugen på att gå och lägga mig för att sova än att behöva gå ut någonstans. 
 
Just nu sitter jag vak hos en patient som inte mår så bra. Jag har precis ätit lite och känner hur tröttheten kommer smygande. Jag längtar efter min kära säng. Vill bara gå hem och sova.
Skulle egentligen varit ledig igår, men nu sitter jag som sagt här. Jag har 4 nätter till den här veckan tror jag och även ett pass på arenan.
 
Idag så är det vår stora muslimska helg som vi ska fira, Eid Al Adha. Hur jag ska lyckas med det är en gåta känner jag nu. Men tror familjen förstår, hoppas jag i alla fall. 
Jag försöker hålla mig vaken genom att dricka Celcius, skriva lite här, läsa lite i "50 shades.." och även spela i luren lite. Men tröttheten har bestämt sig för att välla fram ändå. får se hur det går. Bara 3h kvar nu. Jag hoppas de går snabbt.
 
Jag hoppas alla sover gott och drömmer fina drömmar. 
Combatgirl yawning Peace Out! ✨
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: