combatgirl.blogg.se

Vandrande tankar...

Sitter på jobbet och försöker ta mig igenom mitt nattpass som är väldigt segt den här gången. Konsekvensen på den segheten var att tankarna fått fritt spelrum rent omedvetet.
Tankar på saker jag länge funderat på och velat göra.
Tankar på saker som har med min framtid att göra.

Att tänka de tankarna är en sak. Men sen att göra slag i saken en helt annan. Förnuftet säger att det är precis vad jag borde göra. Hjärtat däremot skriker ut att jag måste göra det. Att det äntligen är min chans och att jag borde ta den.

Att ta ett beslut i livet som har med ens framtid att göra borde inte ses som en lätt sak att göra. Däremot kan det kännas skrämmande med att prova på nya saker.
Och just nu känns det som att jag faktiskt är redo att göra dessa val i livet. Val som har att göra med nya mål att nå, nya utmaningar att ta sig ann, nya erfarenheter att uppleva, nya sätt att stärka mig själv och min framtid med vad gäller mitt yrke och privatliv.

Jag älskar min familj och mina vänner. Men allt det måste jag sätta åt sidan om jag ska kunna tänka klart och faktiskt lyckas med det som både förnuftet och hjärtat önskar och ber mig om.
Jag måste få chansen att tänka på mig själv, göra det som känns rätt för just mig utan att man börjar spela på mitt samvete för att få mig att ändra mig.

Ja det kommer bli både hårt, tungt och svårt. Men vet ni vad? Allt det som är värt att kämpa för i livet är just alla dessa saker. Och jag har kämpat så länge jag kan minnas.
Jag vill inte leva mitt liv baserat på vad andra tycker och tänker om mig. Jag vill inte heller leva mitt liv med ånger över att jag hade chansen och lät den rinna mig rätt igenom fingrarna.
Jag vill inte undra hur det kunde ha varit när det sen är för sent.

Alla har vi rätt att följa vårt hjärta och leva vårt liv på det sätt som känns rätt för just oss. Utan att behöva tänka på huruvida det passar dem som anser annat.
Det som passar dem behöver inte passa just mig. Alla är vi olika, alla behöver vi gå de vägar livet stakar ut för just oss. Oavsett om de är kantade av sorg eller lycka. Men det är ändå nåt vi själva måste ta reda på och uppleva.

Mina tankar vandrar i ett. De ger mig ingen ro. De vill att beslutet ska fattas snart. De får mig att inse att det är dags för ett nytt kapitel i mitt liv. Ett kapitel som innefattar nytt hopp, mer glädje, fler utmaningar... Ett liv som ger mig större aptit på livet och starkare livsgnista.

Tänk på vad som gör dig lycklig, våga ta steget att göra det du drömmer om, vänta inte tills det är för sent.

Combatgirl💋

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: