combatgirl.blogg.se

Multipla personligheter eller bara flera olika liv..??

Mmm... Ibland kan man ju undra faktiskt. Man vaknar varje dag, man är den person som förhoppningsvis är en själv, den man vill vara. Oavsett man vågar visa den personen för någon eller inte. Sen gör man sig iordning, beger sig till jobbet, kliver in i arbetsrollen och plötsligt är man en helt annan person. Förhoppningsvis en person som inger förtroende, kompetens samtidigt som man förmedlar lugn. När den arbetsdagen är över så kanske man går och träffar sin familj. Då är det en helt annan personlighet som dyker upp. En person som förväntas vara på ett visst sätt, uppföra sig enligt de krav och förväntningar enligt oskrivna regler. Sen går man hem och är åter sig själv. Eller är det bara en mask man gömt sig bakom hela dagen, även med familjen, som man sen tar av när man kommer hem? 
Även om alla dessa personer som är ens familj och man borde kunna vara sig själv runt dem, så kan man ändå inte vara det till 100%. Man försöker men rädslan för att alltid vara en besvikelse, att aldrig leva upp till det som de vill att man ska leva upp till, alla krav man har på sig som man försöker tillgodose men aldrig lyckas med... Allt sådant får en att hålla tillbaka och låsa in det man har inom sig för att orka leva upp till sina krav och förväntningar. Så kanske bor det några personligheter i oss alla som vi bara inte vill visa och som vi istället håller för oss själva. Dels för att skydda oss själva från smärta och dels för att man kanske på någon nivå känner att vi behöver någonstans behöver den där extra "personligheten" som en ventil. En plats där ingen dömer oss eller sätter en stämpel på oss som inte är berättigad. Vi har alla rätt att vara dem vi är, att staka ut vår egen väg och följa den för att förhoppningsvis en dag hitta eller nå det vi letar efter i livet. Ingen har rätt att sätta en stämpel på oss enbart för att vi inte passar in i den box eller mall de anser att man borde hålla oss till. Jag vill kunna vara den jag är, oavsett det bra eller det dåliga, utan att någon dömer mig. Vi måste ha möjligheten att kunna utvecklas, och utan att kunna göra något misstag emellanåt så kan man inte göra det. 
Så, alla mina guldkorn där ute denna fredagskväll, då säger jag att låt ingen sätta er i något fack, sätta en stämpel på er eller begära att ni ska vara något som inte känns bra för er. Våga vara er själva och lev ert liv för er egen skull. Ingen kommer någonsin tacka er, allra minst ni själva, om ni misslyckas på så att ni en ni en dag bryter ihop. Men en sak är säker. OM det en dag skulle hända och du känner dig nedbruten, så kommer du hitta styrkan i dig själv att ställa dig upp, vända dig om och faktiskt upptäcka vem som står bakom dig att ge den styrka och det stöd när du behöver det  som mest. I know I did. 
Ha nu en AWESOME fredagskväll alla mina fina guldkorn. För det tänker jag ha med mina goda räkcrêpes!!! Sa jag matkoma eller?? 
Peace out my lovelies 💕
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: