combatgirl.blogg.se

Bye dull brown, hello vibrant and warm mahogany💋

Ja kÀnns bra faktiskt. Behövde en rejÀl förÀndring kÀnde jag efter den sista tiden av olika ups'n downs som jag haft. SjÀlvklart ser man bara det nytvÀttade burret just nu. Men kanske lÀngre fram sÄ slÀnger jag upp en stylad bild pÄ hur det förÀndrats. Alltid hÀrligt nÀr man kan ge hÄret lite liv och rörelse.
 
Har vissa funderingar och tankar kring viss saker som jag vill och behöver göra. Saker som har med min framtid att göra. Men Àn sÄ lÀnge Àr mina hÀnder fortfarande bundna och man kan inte hoppa in i saker och ting i blindo utan planering. Allt har sin tid och plats. Allt har en mening. Och sjÀlvklart sÄ jobbar man hÄrt för det man vill ha och behöver. Men ibland inser man ocksÄ att hur hÄrt man Àn jobbar sÄ Àr vissa saker i livet, som för andra Àr en sjÀlvklarhet, inte Àmnade för en sjÀlv. Antingen sÄ accepterar man det eller sÄ lÀgger man de planerna pÄ is ett litet tag tills tiden Àr inne och mer passande. Och det Àr lite sÄ jag kÀnner att det Àr nu. 
 
Förutom att jag nu hamnat i en svacka, sÄ kÀnns det lite att samtidigt som allt kan gÄ fel faktiskt gÄr fel sÄ stÄr tiden Àven still pÄ nÄt sÀtt. Jag kommer ingenstans. Ibland Àr det sÄ panik och Ängestfyllt att det Àr sÄ man knappt vet hur man ska andas. Det tar stopp varje gÄng man vill ta ett andetag. Varför? 
Även sjĂ€len gör ont. NĂ„got fattas dĂ€r. Allt man hör ett öronbedövande eko. Samtidigt som ekot har sĂ€llskap av en oidentfierad sorg. 
Man försöker vara alla till lags, men det Àr ÀndÄ inte nog, inte tillrÀckligt vad man Àn gör eller ger. Men nu Àr det slut med det. Jag Àr inte mitt förgÄngna, jag vet Ànnu inte hur min framtid ser ut, men nuet... nuet Àr nÄgot jag vill lÀra mig ta till vara pÄ. Leva varje dag till fullo och tÀnka pÄ vad som gör mig lycklig. Eller i alla fall kan tÀnkas göra mig lycklig. Jag vill utvecklas pÄ mina egna villkor, i min egen takt, efter mina egna krav. Men innan det ska börja utvecklas sÄ ska jag försöka lÀra mig att börja andas igen. 
 
Untill next time alla mina smĂ„ guldkorn, nu ska jag mot bĂ€ttre vetande titta pĂ„ romantikfilmen "The Lakehouse". Lite skrattretande att jag som inte tror pĂ„ kĂ€rlek, sjĂ€lva konseptet eller dess existens, sitter och tittar pĂ„ det. Bra skĂ„disar i alla fall. Ha en fin kvĂ€ll my lovelies ✹
Combatgirl sais Peace Out 
Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Sissi
skriven :

Kollar med pÄ den...

Svar: Mmm lite mys Ă€r det allt 💕
Combatgirl78