combatgirl.blogg.se

Helt galet snurrigt...

Ja det är det minsta jag kan säga. Jag vet att jag försvinner ett bra tag emellanåt, men det är ju som ni vet pga alla jobb man måste prioritera och jonglera. Hur som helst så är anledningen den här gången pga en väldigt bra sak.
I onsdags så började dagen med att jag gick på det första arbetspasset på Elite Park Hotell. Jobbade 9-14. Sen hade jag 2h på mig att fixa mig inför nästa arbetspass på Stads Hotellet som började 16-22. Så jag hann även göra lite små ärenden innan jag började. 15min innan mitt arbetspass började så får jag ett samtal från min chef på boendet där jag jobbar natt. Gissa min överraskning när jag fick höra att samtalet gällde ett vikariat man vill erbjuda mig som gäller från 1jan-slutet av maj. Jag blev helt till mig och plötsligt var all min trötthet och kroppslig smärta som bortblåst. Mitt leende gick helt enkelt inte att sudda ut. Självklart tackade jag ja och vi kom överens om att jag kommer in så fort jag får en lucka eftersom jag har fullt upp med mina nuvarande jobb. Efter att jag lagt på luren så så går jag upp till mina servicekollegor med en sällan skådad lätthet i stegen. Jag kände lättnad och att äntligen börjar min väntan med tålamod betala sig och att allt snart kommer bli bättre.
en kvart senare får jag ett sms som får mig att flyga upp igen och börja hoppa av glädje. Alla tittar på mig och undrar vad som tagit åt mig. Jag hade inte ens hunnit återhämta mig från min egen nyhet och så får jag äran att även dela någon annans lycka. Allt känns plötsligt så overkligt och man vet inte till sig av lycka. Jag flyter fortfarande på det molnet vill jag lova. 
Igår var det även Växjös tur i Ladies Night turnén. Alla var taggade och nervösa. För min del var jag bara väldigt taggad eftersom jag redan fått vara med om det förra året och visste att jag skulle ha roligt och massor att göra. 
Alla sex sällskap jag hade vid mitt långbord var grymt roliga och det va sjukt roligt att få dem ännu mer taggade genom att få igång dem med dans, sång och tjutande när det behövdes för att de verkligen skulle trivas. Kvittot på det blev ett översvallande kvitto bestående av massor av kramar som inte verkade vilja avta under kvällens slut som sedan förvandlades till att de letade upp min chef och berättade för henne hur uppskattad den service de fått under kvällen var. Att de kände sig väl omhändertagna vilket verkligen fått kvällen att vara ännu mera speciell. 
Tror inte man kan beskriva hur det känns inom en då det man gör verkligen uppskattas och faktiskt uppmärksammas även om man inte vare sig ha bett om det eller förväntat sig det. Det värmer i hjärta och själ i alla fall vill jag lova. 
Det är en av anledningarna till att jag älskar mina jobb. Folk betalar massor för att gå på sådana tillställningar. Men jag får uppleva dem OCH få betalt för det samtidigt och ha galet roligt under tiden. Det kan ju bara inte bli bättre. 
 
Nähepp... Nu är det dags för mig att gå upp och göra en nattarunda på avdelningarna. Är ju på boendet för ett nattpass nu och slutar inte föräns 7.15 imon bitti. Än så länge är det ok. Men tröttheten pockar på lite då och då.
 
Ha det så fint nu alla fina små guldkorn där ute i lördagsnatten. Ta hand om er vart ni än må vara. Man hör så mycket nu för tiden. 
Nattnatt my lovelies✨
Combatgirl signing out... For now💋
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anonym
skriven :

Tala för dig själv jag va inte nervös;)

Svar: Hahahah det va ju sjukt kul ju o man glömmer direkt så fort man kommer in i det. Sen flyter det ju bara på 😄
Combatgirl78