combatgirl.blogg.se

Tröttare än tröttast och jobbar än...

Igår var det full rulle för mig. jag gick av mitt nattpass och va så trött att jag kunde ha somnat stående. MEN självklart så var jag så trött att jag inte lyckades somna så snabbt som jag ville, utan det gick ett par timmar innan jag kunde varva ner och somna. Efter att ha sovit 3h var jag uppe igen och kände mig som en zombie. Men ingen vila för de "levande". In i duschen illa kvickt, stryka arbetskläderna, fixa och spackla ansiktet så man döljer spåren av trötthet samtidigt som jag äter min proteinbar och sveper en Celcius, och sen som tur är få skjuts av bästa svågern till jobbet. Väl där börjar jag känna av min hjärtklappning, yrsel och sömnbristen. Men när jag väl kommer igång och träffar kunderna så är det en välldig fart på mig. Jag har roligt med mina gäster och de var alla på gott och skojfriskt humör. Det fick mig att glömma hur ont jag hade. När arbetspasset va över och jag var hemma kl23, så tänkte jag "åååh vad skönt, äntligen ska jag få sova." Men nej nej. Vad händer? Klockan hinner bli 04 innan jag får en blund för att kroppen gjorde så ont att jag inte kunde somna. Jag va helt färdig och mer eller mindre grät nästan av utmattning.
 
När jag vaknade sen av att luren ringde runt 12 hade jag både migrän och fanskap att handskas med och visste knappt vad jag svarade när min chef pratade med mig. Sen sov jag lite till, gick upp, åt och la mig att sova lite till innan nattpasset.
Så här sitter jag nu efter att ha gjort min lilla runda, svarat på några larm och kört igång tvätten. Antagligen blir det nattpass hela helgen också, men inte säkert. Men Tisdagen är bokad iaf. 
Saknar träningen och att kunna vara social, vad nu det innebär. Tycker jag gör inget annat än jobbar. Saknar att gosa med mina små syskonbarn som jag inte kunnat träffa på ett bra tag nu också. 
 
Aja, dags att planera hur jag ska klara av natten nu. 4 avdelningar att hålla reda på jag och kollegan. Ha det nu så roligt alla där ute och även my lovlies som jag inte kunde vara med på After Work. 💕
Combatgirl signing out!💋
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: