combatgirl.blogg.se

Natt 2...

Sitter här i tystnaden och försöker varva ner. Det är så tyst att det ringer i öronen. Min kollega är ute en sväng och röker. Det är min andra natt nu än så länge av 3. Sen är det arenan som gäller innan jag går på en natt till innan jag får några dagars ledigt. Jag är så trött. Så välldigt trött. Men vad ska man göra? Man måste ju jobba. Folk undrat hela tiden hur jag orkar jobba så mycket som jag gör. Har man inget val så gör man mer än man tror sig klara av. Men har man otur så kanske man ganska snart börja nosa på närmaste vägg innan man stormar rätt igenom den. Utbrändhet expressvägen någon?? 
 
Igår var det våran muslimska storhelg. En högtid då muslimer vallfärdar till Mecca. Eftersom jag hade jobbat natt så blev det inte mycket till firande för mig. Det fick bli att jag ringde runt till familj och släktingar och önska en härlig högtid. Sen var det att lägga sig och sova bort dagen så jag ska kunna klara natten. 
 
Men nu är det bara 2h kvar tills jag får gå hem. Jag är så trött att jag mår illa. O då har jag ändå redan svept två Celcius. Självklart har jag ätit också då så det inte bara är energidryck. 
Kanske bäst att börja röra på mig och göra nattens sista runda med kollegan innan ögonen bestämmer sig för att strejka av trötthet. 
Saknar min kära säng som troget väntar på mig där hemma. 
Nattnatt my lovelies✨
 
Combatgirl going back to work. Peace Out! 💋
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: