combatgirl.blogg.se

En stund på balkongen med mina tankar...

Ja det är inte helt fel... Diskmaskinen är laddad, och man har försökt smådona hemma bäst man kunnat oavsett hur man mått under dagen. Så det är skönt med frisk luft och höra barnskratt från de få barnen som fortfarande är ute och leker i skumrasket. 
Snart är det "Förtrollad" på tv. Om man ändå levde som i sagorna känner man ibland. Så man kan utesluta verkligheten emellanåt. Det kan va ganska skönt att koppla bort allt ibland. Att få känna att allt helt enkelt är ok, utan smärta, problem och att den där "prinsen" räddar dagen. Förutom att jag inte vill bli "räddad" av en prins eller nån annan man heller för den delen. Jag antar att alla vill ha en partner som delar deras dag med allt vad det innebär. Förutom att det inte finns några bra sådana. Sen är det nog ganska svårt att låta nån komma nära inpå sig i dessa dagar. Det är för mkt lekande och de tar så lättvindigt på allt.
Man hör så mkt här och var att man tar ännu mer avstånd. Man bestämmer sig för att bli ännu mer självständig än innan och hålla sig på sin kant. Man skapar sin egen värld i form av någon sorts bubbla. Där är man trygg, där kan ingen såra en. Det är vad man försöker intala sig själv iaf. Och för att hålla sig ännu mer trygg så jobbar man alla möjliga tider på dygnet.
Men alla ser vi trygghet på olika sätt. För mig är det att jobba bäst jag kan och skapa mig det liv jag behöver. Besides... Jag tappade tron på det alla kallar "kärlek" och dess existens för länge sen. Barnfantasi och sagoböcker är allt det är. As simple as that. So... Efter att ha sagt det så ska jag nu se det som enbart finns på film och i sagoböcker.
Ha nu en fortsatt fin lördagskväll alla mina guldkorn där ute, vart ni än befinner er. För nu ska Miss Combatgirl mysa ner sig med Mr Pillow och titta på "Förtrollad". ✨
Puss puss 💋
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Ariella
skriven :

Hej!
Förtrollad är så mysig film. Ha en trevlig stund med Mr Pillow ;-)

Svar: Will do 😉Men nu har Herr Migrän trängt sig på som 3e hjulet oxå 😤
Combatgirl78