combatgirl.blogg.se

I'm the lady of the night...

 
Men inte fullt lika mystisk som man kanske hade velat vara, hahahahah 😜 Ne men med tanke pĂ„ att man har svĂ„rt att sova om nĂ€tterna sĂ„ kanske det hade varit ett passande namn. Det Ă€r tankar som maler pĂ„ och vandrar som de vill. Tankar om jobbet, planeringar som inte blev som man önskat sig, besvikelser, framtiden... 
DÄ kan det vara nice att bara sitta pÄ balkongen ibland med en filt över sig och bara lÄta blicken vandra sÄ lÄngt det bara gÄr i mörkret. Fundera över vad som kan tÀnkas dölja sig bakom nattens mörker, bakom stjÀrnornas gnistrande, vad anledningen till att jag existerar Àr. NÀr man va yngre hade man sÄ mycke drömmar och förhoppningar om framtiden. TÀnk sÄ fel man hade. Man tror sig kÀnna mÀnniskorna man har runt sig, oavsett man kÀnt dem sen man var liten eller att man lÀrt kÀnna dem i "vuxen" Älder. Man ser hur folk Àr runt varandra och hur de sen Àr i varandras frÄnvaro. Det Àr mycket falskhet, ytlighet och en hel del hyckleri med dubbelmoral över allt.
De man kan lita pÄ helt Àr en handfull mÀnniskor. De stöttar en nÀr se ser hur högt man önskar att nÄ sina mÄl, hur mycket man vill lyckas i livet. De försöker inte bryta ner ens sjÀlvförtroende nÀr det redan Àr skört och behöver uppmuntras. 
Mina yrkesdrömmar har alltid varit de samma hela tiden, de har aldrig förĂ€ndrats. Men den största drömmen jag hade var att fĂ„ kĂ€nna hur ett litet frö vĂ€xer inom mig och utvecklas till ett underbart litet liv. ett barn att ta hand om och Ă€lska. Alltid finnas dĂ€r för det utan att vara fördömmande, se det vĂ€xa upp och utvecklas, ta sina första steg, höra det sĂ€ga "mamma" för första gĂ„ngen. Trösta honom eller henne med en lĂ„ng kram nĂ€r knĂ€na skrapas av ett fall... Denna lĂ€ngtan blir sĂ„ mycket starkare nĂ€r man dag efter dag hör nyheter om den ena graviditeten efter den andra, födslar vart man Ă€n gĂ„r eller vĂ€nder sig. Jag skulle aldrig kunna pĂ„ nĂ„got sĂ€tt kĂ€nna att jag inte kan glĂ€djas för familj och vĂ€nner nĂ€r de berĂ€ttar att de vĂ€ntar barn. TvĂ€rtom sĂ„ blir jag genuint överlycklig för dem och glĂ€ds med dem och Ă„t dem. Även om hjĂ€rtat brister lite till av sorg och saknad efter lite egen babylycka. Jag hörde för inte sĂ„ lĂ€nge sen att en kvinna jag kĂ€nt sen jag var liten att hon nu Ă€ntligen Ă€r gravid. Det var visserligen lĂ€nge sen vi sĂ„gs eftersom hon vĂ€ldigt tidigt flyttade till Stockholm. Men Ă€ndĂ„ kunde jag kĂ€nna sorgen och saknaden i hennes skrivna ord efter eget barn under Ă„rens lopp. Det var som att lĂ€sa om sig sjĂ€lv. SĂ„ nĂ€r hon berĂ€ttade för alla om sin efterlĂ€ngtade babylycka kunde jag inte bli annat Ă€n lycklig och tĂ„rögd över den underbara nyheten. Jag önskar henne verkligen all lycka i vĂ€rlden och att graviditeten framskrider pĂ„ allra bĂ€sta sĂ€tt.
Jag mĂ„ lyckas med det mesta jag tar mig ann med hĂ„rt jobb. Men största lyckan och framgĂ„ngen i livet Ă€r att kunna ha ett barn att ge sin kĂ€rlek utan begrĂ€nsningar eller krav. Och Ă€ven om min största sorg i livet Ă€r att jag inte kan fĂ„ egna barn sĂ„ har mina Ă€lskade syskonbarn varit min absolut största tröst 💕
Mmm det blev ett lĂ„ngt inlĂ€gg idag med. Tankarna tenderar att leva sitt eget liv nĂ€r jag Ă€r extra trött. Nu ska jag inte trĂ„ka ut er mer. Sov sĂ„ gott alla mina guldkorn dĂ€r ute. Bara en dag kvar sen Ă€r det helg. Förutom att jag jobbar hela helgen ocksĂ„. Men jag hoppas ni fĂ„r en underbar fortsĂ€ttning pĂ„ kvĂ€llen ✹
Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: