combatgirl.blogg.se

Tankar och funderingar...

Mmm. De har en tendens att vandra och leva eget liv i tystnaden trots att man har en hel del att göra. Just nu sitter jag vak igen, är inne på min 2a natt av 3, och en 4e natt verkar vara på G också. 
Har en bok framför mig men har inte redigt kunnat läsa i den än. Har inte läst i den på ett bra tag. Det blir ju så när tröttheten tar över.
Igår var det terminstart i Krav Maga igen.
Men eftersom jag hade nattpasset så missade jag det. Och det ser inte bättre ut än att jag kommer missa onsdagens träning också av samma anledning, och även nästa måndag pga arbetsmöte på Vida Arena. Så det är
fullt upp hela tiden. Jag som har saknat träningen så himla mycket. Men med många och udda arbetstider så blir det inte så mycket tid över till det. Får se hur jag löser det. 
Ok... Vet inte hur många det va som läste artikelm om mannen som stoppat in en gaffel i sitt urinrör. Läste den idag i Aftonbladet.
Låg och funderade över om de som gör en sådan sak en dag bara vaknade och tänkte, "hmm, jag tror jag ska prova på att föra in en gaffel i urinröret idag.."
Ok, de är uppenbarligen inte friska när de gör en sådan sak. MEN OMG SMÄRTAN!!!! Den borde väll stoppa dem från att göra en sådan sak? Eller?? 
En annan man jag läste om som fick nåt liknande ryck i Kina tror jag det var hade av nån oförklarlig anledning fått för sig att låta en orm krypa in i ändtarmen. Ett par timmar senare åkte han i full panik till akuten och bad skrikandes om hjälp för att han hade orm som tog sig en minst sagt ovanlig sightseen tur i röven.
När jag först läste om det trodde jag det va på skämt. Men det va fullt allvar och att ormen tydligen ändå mådde bra efter sitt oönskade äventyr. Mannen blev självklart arresterad för djurplågeri. Jag menar... WTH?? Vad fasen trodde han skulle hända egentligen?? 
Helt sjuk värld vi lever i. Men ni vet ju vad man säger. Det finns idioter för allt och än är inte sista idioten född.... CLEARLY!!! 
Äntligen har min stackars patient kommit till ro o somnat igen. 
Det man blir så illa berörd av är att se personer, som antagligen aldrig varit sjuka en dag i sitt liv och inte varit annat hårt arbetande personer och vgt aktiva i sina liv, får hela sin tillvaro vänd upp och ner. Helt plötsligt gick de från ett fullt aktivt liv till att bli sängliggande och beroende av andras hjälp. Det är en tung upplevelse för den självständige personen att behöva anpassa sig till sin nya verklighet, att vara beroende av andra. Jag hoppas alla dem jag sett kämpa efter att de fått stroke och annat en dag blir bättre och kan få ett någorlunda ok liv ändå.
Nu blev det ett långt inlägg den här gången. Får skylla på att jag försöker få tiden att gå. 
Jag hoppas ni alla får en underbar natt. 
Själv får jag inte sova föränns efter att jag slutar kl7 imon bitti.
Nattnatt alla mina fina guldkorn där ute ✨
 
 
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 NY
skriven :

Nä, än är inte siste idioten född. Lustigt, jag sa exakt den frasen tidigare idag.

Svar: Ja man tänker just de orden oftare än man borde nu för tiden tycker jag.
Combatgirl78