combatgirl.blogg.se

Look at me working that navyblue uniform... 💕

Ja hÀr var det en helt annan uniform Àn den jag anvÀnder pÄ sjukhuset var det dÄ ja. IgÄr va min första natt pÄ det Àldreboendet och nu Àr jag en bit in pÄ min andra natt. Jag Àr van vid högre tempo Àn det som finns hÀr oavsett det gÀller dag eller natt. SÄ just nu kÀnns det lite ovant att inte kunna göra det jag gör i normala fall. Men det Àr mycket att ta in ÀndÄ med tanke pÄ att arbetsplatsen Àr ny för mig. Det Àr nya rutiner, fyra avdelningars boenden att lÀra sig namnen pÄ, Äkommor och en himla massa annat. LÀra kÀnna alla nattkollegor. SÄ det Àr rÀtt intressant i sig. Det Àr ett jÀkla hejhÄ. Jag sov hela dagen, men pÄ vÀg till jobbet sÄ började jag kallsvettas nÄt sÄ hemskt, yrseln och illamÄendet tog fart. MigrÀnkÀnningarna hade satt igÄng. SÄ det var bara att försöka fÄ i sig medicinen och hoppas pÄ att det ska lÀtta. För att jag skulle piggna till började jag knapra dextrosol och dricka Celcius. Det hjÀlpte och en stund senare var jag mig sjÀlv igen.
Men nu sÄ alla mina fina guldkord ute i natten, sÄ Àr det dags för mig att göra en ny runda ute pÄ avdelningarna snart. SÄ jag önskar er en redigt god natt och att ni fÄr sova sÄ gott nÀr ni gÄr och lÀgger er.
Combatgirl sais sweet dreams my lovlies 💋💕
 
Namn:
Kom ihÄg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: