combatgirl.blogg.se

Vart tog tiden vägen??

Ja det kan man undra. Dagen började välldigt segt av konserten som bestod av en hel trumorkester i huvudet som var nära att explodera. Efter att ha klunkat vatten som en annan kamel under dagen blev det så småning om bättre. Sen var det bara att sätta igång med vad jag skulle göra under dagen. Och det innebar att jag skulle samla alla böcker, apparater och andra saker jag ville ha sålt som jag ändå inte använder. Nu har jag lyckats bli av med en del saker i alla fall. Så det känns nice att få det ur vägen och samtidigt tjäna på det. Skadar aldrig med en extra peng att lägga undan till en regnig dag som man säger.
Igår var jag ute och spelade bowling med mina vänner som också jobbar inom vården. Trots att jag förlorade stort, och då menar jag BIG TIME, så hade jag sjukt roligt. Rännan hade tydligen bestämt sig för att bli min bästa vän under spelet. Men jäklar vad jag skrattade och hade roligt med gänget. Man har inte alltid tid att träffas och umgås med vare sig familj eller vänner eftersom man nästan är bosatt på jobbet. Så när man väl ses är det härligt att bara släppa allt för en stund och bara få andas lite. Att få slappna av och ha lite roligt. Det behöver inte vara något stort. Oftast är allt som är mysigt i all sin enkelhet det man behöver mest. Det gäller bara att kunna uppskatta det lilla i livet. För kan man inte uppskatta det lilla så kan man inte heller uppskatta det stora. 
Just nu sitter jag och tittar på "The Blind Side" med Sandra Bullock. Den filmen kan jag se hur många gånger som helst, och bölar gör jag lika mycket som jag storskrattar varje gång. Jag älskar den filmen och det budskap den sprider. 
Mina fina guldkorn där ute, vart ni än befinner er, så önskar jag er en underbar fortsättning på er lördagskväll. I know I am ✨
Combatgirl signing out for the night 💋
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: